Urząd
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Jak załatwić...
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-18 22:15:30 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Wydawanie dowodów osobistych
- miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Wymiarki pokój nr 1
tel. 68/360 40 45 w.21
inspektor pani Bogusława Biesiadecka
w godzinach od 7:30 do 14:30
od poniedziałku do piątku
Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
- od ukończenia 18 roku życia,
- od ukończenia 15 roku życia , jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub nie zamieszkuje wspólnie z osobami , pod których jest władzą rodzicielską lub opieką , albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką ,
- osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty od ukończenia 13 roku życia .
- wymagane dokumenty:
- wypełniony wniosek (wzór w załączeniu)
- dwie aktualne wyraźne fotografie o wymiarach 35x45 mm, przedstawiające osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób , aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy, ( osoby z wrodzonymi lub nabytymi wadami wzroku mogą załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami i dołączyć orzeczenie o niepełnosprawności z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografie przedstawiające osobę z nakryciem głowy wraz z zaświadczeniem o przynależności do wspólnoty wyznaniowej
- dowód uiszczenia opłaty w wysokości 30;zł,
- odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osób , które nie wstąpiły
w związek małżeński lub odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją
o aktualnie używanym nazwisku - w przypadku gdy w/w akt nie znajduje się
w USC Wymiarki.
- Opłaty: 30;zł
- Termin załatwienia sprawy: do miesiąca
- podstawa prawna: rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r.
w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania
w sprawach wydawania dowodów osobistych (Dz.U.
Nr.112,poz.1182 z późn.zm.)
- wzory formularzy (do pobrania): wzórstr1.gif, wzórstr2.gif
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Meldowanie na pobyt stały lub czasowy ponad 2 -mce
- miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Wymiarki pokój nr 1
tel. 68/360 40 45 w.21
inspektor pani Bogusława Biesiadecka
w godzinach od 7:30 do 14:30
od poniedziałku do piątku
- wymagane dokumenty:
- dokonując zameldowania na pobyt stały , osoba przedstawia zaświadczenie
o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego , dowód osobisty,
książeczkę wojskową oraz zgłasza dane przez wypełnienie i podpisanie
formularza „zgłoszenie pobytu stałego”
(wzór nr 1 )
- dokonując zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 2 m-ce osoba
zgłasza w organie gminy dane przez wypełnienie i podpisanie formularza
„zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące” (wzór nr 2)
- dokonując wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego osoba
zgłasza organowi gminy dane przez wypełnienie i podpisanie formularza
„zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”(wzór nr 3)
- podstawa prawna:
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 24 grudnia 2002 r. (Dz.U.Nr 236,poz.1999) w sprawie
zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania
i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji
wydanych i utraconych dowodów osobistych,
- ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U.Nr 87,po.960 z 2001 r. z późn. zm.)
4. wzory formularzy (do pobrania)
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Wymeldowania z pobytów stałych i czasowych
- miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Wymiarki pokój nr 1
Urząd Stanu Cywilnego
tel. 68/360 40 45 w.21
inspektor pani Bogusława Biesiadecka
w godzinach od 7:30 do 14:30
od poniedziałku do piątku
- wymagane dokumenty(do pobrania)
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Wydanie decyzji o wymeldowaniu.
1. miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Wymiarki pokój nr 1
tel. 68/360 40 45 w.21
inspektor pani Bogusława Biesiadecka
w godzinach od 7:30 do 14:30
od poniedziałku do piątku
„organ gminy wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzje w sprawie wymeldowania osoby, która utraciła uprawnienia wymienione w art.9 ust. i bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe miejsce pobytu stałego , albo osoby , która bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe miejsce pobytu stałego i nie przebywa w nim co najmniej przez okres 6 miesięcy , a nowego miejsca pobytu nie można ustalić”.
2. Wymagane dokumenty: wniosek strony oraz zgłoszenie świadków , którzy potwierdzą
stan faktyczny.
3. Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc d 3 m-cy
4. tryb odwoławczy: odwołanie przysługuje stronie w terminie 14 dni od dnia otrzymania
decyzji do Wojewody Lubuskiego w Gorzowie Wlkp.
5. podstawa prawna: art.15 ust.2 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych
z dnia 10 kwietnia 1974 r. (Dz.U.Nr87,poz.960 z późn.zm)
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Wydawanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu
- miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Wymiarki pokój nr 1
tel. 68/360 40 45 w.21
inspektor pani Bogusława Biesiadecka
w godzinach od 7:30 do 14:30
od poniedziałku do piątku
- wymagane dokumenty :
- wniosek (wzór w załączeniu) – opłata skarbowa 5;zł
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis
z rejestru przedsiębiorców
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego
punkt sprzedaży napojów alkoholowych
- pisemną zgodę właściciela , użytkownika , zarządcy lub administratora
budynku , jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku
mieszkalnym wielorodzinnym
- decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego , potwierdzającą
spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży.
- opłaty : (roczne) wnoszone przed wydaniem zezwolenia
- 525;zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
- 525;zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18 % alkoholu
( z wyjątkiem piwa)
- 2.100;zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wymiarki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Magdalena Kuros |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2012-04-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Magdalena Kuros |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-04-18 22:15:27 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-04-18 22:15:30 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2012-04-18 22:26:19 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2922 raz(y) |